Wednesday, August 13, 2014

Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur

Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur



13 Aug 2014





Sekumpulan NGO hari ini tampil menuntut pengunduran segera Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor, yang kini tidak berparti setelah dipecat PKR.



“Setiap ketua kerajaan yang hilang keyakinan partinya patut berundur dengan baik. Khalid patut letak jawatan secara terhormat,” kata NGO itu dalam kenyataan hari ini.



“Khalid (kiri) tidak mempunyai mandat langsung dan mandat peribadi kerana Selangor bukan negara demokrasi berpresiden.”



Bagaimanapun, kata mereka, Khalid bukan sahaja terus berpaut pada kuasa, tetapi turut memecat exco daripada PKR dan DAP, tindakan yang dianggap mengkhianati demokrasi dan pengundi.



NGO terlibat adalah Pertubuhan IKRAM Malaysia (Ikram), Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Pusat Komunikasi Masyarakat (Komas) dan Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM). Malaysiakini


Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Kumpulan NGO tampil tuntut Khalid undur"

Post a Comment