Monday, July 7, 2014

SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU

SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU adalah entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU


Rasanya bukan aku sorang kot yang ada anak bermasalah nak makan. Anak aku dari 6 bulan sampai setahun setengah jer makan ok.. senang bagi makan tapi start dia dah berjalan dia semakin tolak apa2 jenis makanan pepejal sampai dia tak makan langsung 99% susu jer. Sebelum ni bagi Appetton Lysine mutivitamin memang la membantu dari segi selera tapi hanya makin berselera minum susu.



Umur dah nak masuk 3 tahun still hanya minum susu.. risau la jugak. Pujuk bagi makan pun tak nak... Paksa suap dalam mulut pun dia sanggup tak telan. Doktor @ orang lain senang la suggest.. kena try & error. Lebih pada try dah ni.. semua error jer. Kau boleh bagitau aku macam mana aku nak buat anak aku telan makanan aku suap dalam mulut dia even aku berjaya pujuk dia nganga pun? Kadang2 rasa nak marah dengan doktor pun ada. Orang yang cakap senang pun rasa nak marah jugak konon tak cuba tapi cakap anak tak nak makan. Hello.. kalau aku tak cuba bagi makan dari 6 bulan aku ajar dia makan. Dari makan bubur sampai makan nasi ok.. tetiba dia taknak makan. Sebab aku tak ajar ke camtu??




Memandang dah lama sangat anak aku hanya minum susu.. Aku ambil keputusan try jugak la produk shaklee.. MealShake even dah lama aku dok kira2 nak bagi tak bagi2 jugak. Dalam 2 hari lepas aku bagi anak aku Mealshake.. perubahan selera dia dah nampak. Dari tak nak makan apa2.. dari makan biskut Hupseng kosong tu seciput tak sampai setengah keping pun.. dia dah mula habiskan sekeping kemudian tambah lagi 2 keping. Lebih kurang sebulan nampaknya dia makin boleh terima makanan even banyak makan biskut tapi ok la dari hupseng dah nak makan biskut tiger susu. Makanan2 lain aku anggap dia masih proses belajar semula untuk makan jadi aku bagi dulu apa yang dia suka sampai cuba memperkenalkan makanan2 lain untuk dia. At Least nampak dia mula makan bukan macam dulu langsung tak nak makan.



Bagi aku not bad Mealshake dalam membantu pulihkan selera makan kanak kanak. Anak aku dari tak makan langsung dah mula makan. Anak korang yang makan sikit mungkin boleh bertambah kuantiti makanan dia tu. So, pada sesapa yang ada anak bermasalah untuk makan ni tak salah cuba bagi Mealshake. Selain membantu tingkatkan selera makan budak, pada budak yang ada masalah sembelit pun bagus. Anak aku dulu ada jugak even dah semakin kurang tapi sejak bagi Mealshake Alhamdulillah takde lagi sembelit even skip 2 hari tak membuang. Kalau dulu 2 hari je skip tak buang esok mesti sembelit. Dah tak perlu nak bagi ubat sembelit.




Ni antara supplement lain yang aku bagi kat anak aku secara consistent setiap hari



Untuk pengetahuan korang aku bukan pengedar Shaklee yer.. aku ni cuma pengguna. Kalau korang nak beli cari la pengedar shaklee atau nak murah direct terus beli kat shaklee tapi kena ada id ahli. Samada korang mendaftar sebagai ahli atau pinjam id pengedar shaklee. Macam aku pinjam jer.. maka dapat la harga RM91. Kalau beli kat pengedar harga dalam RM100++ kot tak silap. Tapi tahan maybe 3 4 bulan kot sebab hanya perlu bagi 1 sudu susu shaklee yg di campurkan dengan susu formula @ makanan anak korang 1 hari sekali. So selamat mencuba yer...



P/S : Mealshake bukan hanya untuk kanak kanak malah dari 6 bulan sampai la ke bangka pun boleh ambil sekiranya ada masalah yang berkaitan.



SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU adalah Entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Credit dan Penghargaan kepada Melekit iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "SESUATU PASAL MEALSHAKE YANG MUNGKIN ANDA BELUM TAHU"

Post a Comment