Saturday, July 26, 2014

Kisah menyayat hati di hospital Gaza

Kisah menyayat hati di hospital Gaza adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Kisah menyayat hati di hospital Gaza sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Kisah menyayat hati di hospital Gaza ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Kisah menyayat hati di hospital Gaza










  • Kisah menyayat hati di hospital Gaza




GAZA CITY - Seluruh kakitangan hospital tersentuh apabila seorang bayi perempuan berjaya diselamatkan dari rahim ibunya yang terbunuh selepas terkena serangan udara Israel, awal pagi tadi (waktu tempatan).



Bayi pramatang itu lahir melalui pembedahan, BBC.



Menurut doktor, bayi yang belum diberikan nama itu hanya mempunyai peluang hidup 50 peratus dan kini sedang dirawat hospital.



"Saya sangat-sangat marah! Saya sangat sedih...



"Saya merasakan bayi ini milik saya," kata seorang doktor Palestin ketika diwawancara BBC.



Serangan udara yang menyebabkan ibu bayi itu maut berlaku di kawasan perumahan orang awam, lapor media tempatan.



Menurut laporan BBC, lebih 800 orang terbunuh yang kebanyakannya orang awam di Gaza sejak Israel melancarkan serangan pada 8 Julai lalu.



Manakala, laporan sama turut menyebut hanya 36 orang Israel maut sejak serangan yang dilancarkan zionis sebagai protes tindakan Hamas yang didakwa melancaran serangan roket ke atas Israel.


Kisah menyayat hati di hospital Gaza adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Kisah menyayat hati di hospital Gaza"

Post a Comment