Thursday, July 10, 2014

Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib

Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib



10 Jul 2014





Perdana menteri hari ini mengkritik Bung Moktar Radin ekoran pujiannya terhadap Adolf Hitler selepas kejayaan bergaya Jerman menumpaskan Brazil 7-1 dalam perlawanan separuh akhir Piala Dunia.



“Komen-komen yang dibuat oleh Bung tidak boleh diterima dan salah, dan beliau akan menarik balik (kenyataan itu),” kata Datuk Seri Najib Razak.



Najib juga berkata, anggota parlimen Kinabatangan itu bukan bercakap mewakili Malaysia yang “memahami sejarah tragik Eropah dan menghormati perpaduan modennya”.



“Masa ini sepatunya dirayakan oleh Jerman, dan kami harap yang terbaik untuk mereka dalam perlawanan akhir,” tambahnya dalam kenyataan ringkas.



Bung dalam Twitter beliau hari ini meminta maaf, tetapi seperti biasa, terus dengan gaya sarkastiknya yang tersendiri.



“Apabila Jerman belasan Brazil, saya secara tidak sengaja mengeluarkan kata-kata yang menyinggung perasaan rakyat Jerman.



“Saya mohon maaf dengan seikhlasnya. Long live Bung (panjang umur Bung),” tulisnya. Malaysiakini


Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Kenyataan 'Hitler' Bung salah, kata Najib"

Post a Comment