Thursday, July 10, 2014

BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza)

BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza) adalah entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza) sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza) ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza)


Tersentuh hati aku bila terbaca satu caption yang simple tapi sangat2 mendalam.. Di Palestine mereka bersahur di dunia tapi berbuka di syurga. Betapa mengambarkan apa yang berlaku di sana. Nyawa seolah jaraknya dari sahur hingga berbuka. Kalau disana mereka tak berani lelapkan mata sebab takut bahaya datang tiba2.. Tapi kita kat sini bersengkang mata layan piala dunia. Kalau di sana.. kedengaran riuh suara tangisan meratap kematian.. kita kat sini riuh suara jerita Gol di pagi buta layan bola.



Even kat Malaysia sekarang dah makin kedengaran bunyi letupan macam kat Palestine beza cuma letupan kat Malaysia konon nak bagi meriah.. Tapi di Palestine letupan yang dahagakan darah insan2 tak berdosa demi tamakkan kuasa. Kalau kat Malaysia kita dah mula boleh dengar & baca ada yang putus jari, hancur tangan bagai sebab letupan mercun tapi di Palestine sekarang kita boleh lihat di laman sosial ramai nyawa yang terkorban akibat dari letupan bom & bedilan peluru tak berperikemanusiaan. Kalau di Palestine bunyi letupan menjadi trauma penduduk di sana.. tapi kita kat sini lagi kuat meletup mercun lagi meriah katanya. Sebab kita masih tak nampak musuh datang mengacu senjata di kepala jadi kita terus leka.






Betapa kita masih mampu hidup selesa & kita masih ada daya untuk membantu mereka di sana walau kita tak mampu berjuang dengan senjata berjuanglah dengan apa adanya.





Atas rasa tanggungjawab, Aman Palestin telah melancarkan Tabung Kecemasan Gaza semalam dengan sasaran RM5 juta..ayuh Malaysia dan seluruh dunia..salurkan bantuan utk saudara saudara kita di sana..



BANK ISLAM: 12029010047880

MAYBANK: 562263010787

CIMB: 8600460353

BANK MUAMALAT: 12070005133717

RHB BANK: 21245760004907

BANK RAKYAT: 220806195922



Akaun Bank atas nama: AMAN PALESTIN BERHAD





#PrayForGaza




BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza) adalah Entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Credit dan Penghargaan kepada Melekit iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "BEZA LETUPAN DI MALAYSIA DAN PALESTINE (#PrayForGaza)"

Post a Comment