Friday, July 11, 2014

3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN

3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN adalah entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga 3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri 3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN


Mesti ramai yang still ingat kes video 3 budak perempuan berpakaian sekolah yang gelar diri dorang konon Pailang sebelum membelasah seorang remaja perempuan kemudian di record perilaku tu & dengan bijak bistari jayanya pi upload then menjadi viral sehingga menyebabkan video tu menjadi kes polis & akhirnya mereka di tahan & di dakwa.






Tadi terbaca artikel dari berita harian katanya bebudak 3 orang tu akan di hantar ke sekolah Tunas Bakti.. kalau yang tak tau sekolah tunas bakti tu apa.. kira macam sekolah pemulihan bagi pelajar yang bermasalah la macam pusat pemulihan akhlak. Alahai kesiannya... di bulan ramadan & tak berapa minggu lagi nak raya kena hantar jauh dari family.







Nak buat camna dik... Setiap perbuatan tu ada balasan. Tak kat dunia, akhirat nanti. Apapun moga jadi pengajaran pada remaja2 lain. Tak payah nak pailang sangat & sebar satu dunia konon samseng alih2 samseng tak kemana, padah yang dapat. 3 lawan 1 tak pailang mana pun dik...



Moral of the Pailang story.. Pailang dah kena palang, Moga dua tahun di Tunas Bakti keluar jadi manusia berguna lah yer dik. Apapun akak doakan korang semua baik baik saja kat sana nanti. Jangan sesedih.. Perancangan Allah tu adalah yang terbaik. Kalau korang tak di sedarkan dari sekarang mungkin akan datang akan jadi lebih teruk. Syukur Allah masih sayang korang & taknak korang terlanjur lebih jauh.



3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN adalah Entri ulangsiar dari sesawang Lekat Lekit. Credit dan Penghargaan kepada Melekit iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "3 GADIS PAILANG AKHIRNYA DI HANTAR KE SEKOLAH PEMULIHAN"

Post a Comment