Tuesday, June 24, 2014

Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH

Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH



24 Jun 2014



Seorang peguam kanan persekutuan menyediakan sebanyak 110 soalan untuk menyoal pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Maria Chin Abdullah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.



Ia menyebabkan sesi soal balas itu tidak dapat ditamatkan hari ini kerana ia memakan masa sehingga ke luar waktu pejabat.



Selepas menyoal balas Maria selama kira-kira dua jam, peguam kanan persekutuan Normastura Ayub, yang mewakili kerajaan Malaysia dalam satu saman sivil, memberitahu mahkamah yang beliau mempunyai senarai soalan yang panjang dan memohon kebenaran untuk berehat sebentar.



Soalan-soalan yang dikemukakan kepada Maria menyentuh beberapa topik, antaranya berhubung penglibatan beliau dalam jawatankuasa pemandu BERSIH, bilangan mesyuarat yang berlangsung sebelum tarikh 28 April 2012, serta penglibatan unit sukarelawan Unit Amal dari PAS dan latihan kawalan khalayak.



Hakim Datuk John Louis O'Hara menangguhkan perbicaraan pada jam 5 petang selepas Normastura selesai mengajukan soalannya yang ke-83. Malaysiakini


Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Peguam k'jaan sedia 110 soalan untuk bos BERSIH"

Post a Comment