Thursday, September 11, 2014

Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB

Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB



10 Sep 2014



Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini menyatakan kebimbangannya terhadap perbelanjaan dana pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB).



Katanya, dana itu sebenarnya “berlagak sebagai dana kekayaan negara” sedangkan ia bukan daripada lebihan kewangan negara.



“Ia dihutang. Berbilion ringgit dihutang yang menambah hutang negara dengan amat tinggi.



“Hutang oleh negara mesti dibayar. Jika tidak kita akan muflis seperti Argentina. Sebuah negara yang mengalami defisit tiap tahun tidak mungkin bayar hutang sebesar ini,” katanya.Malaysiakini


Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Dr M suarakan kebimbangan pada 1MDB"

Post a Comment