Friday, August 29, 2014

Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut

Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut



29 Aug 2014

Seorang lagi pemimpin pembangkang hari ini akan disiasat dan didakwa atas kesalahan menghasut.



Naib Pengerusi PKR Johor, Hassan Karim hari ini dipanggil memberi keterangan di balai polis Shah Alam pada pukul 2.30 petang berhubung kenyataannya mengenai sultan Selangor berhubung krisis menteri besar.



Beliau disiasat di bawah Seksyen 4 Akta Hasutan – seksyen yang sama di mana Ahli Parlimen Padang Serai N Surendran dituduh dua kali, secara berasingan, sebelum ini.



Hasan (kanan) disiasat berikutan laporan polis yang dibuat oleh PERKASA pada 16 Ogos lalu berhubung tulisan di Twitternya yang didakwa menghina Sultan Sharafuddin Idris Shah.



NGO pendesak Melayu itu merujuk tweet Hassan yang bertulis: "Sultan jenis apa dia ini? Ketika Selangor dalam krisis serius dia lari keluar negeri."



Dalam tweet berasingan, Hassan turut menggesa sultan dan penyandang menteri besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya belajar daripada krisis di Perak. Malaysiakini


Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Lagi pemimpin Pakatan disiasat menghasut"

Post a Comment