Sunday, July 13, 2014

'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM'

'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM' adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga 'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM' sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri 'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM' ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM'



13 Jul 2014





Kejadian tembak-menembak berdarah malam tadi menunjukkan betapa kumpulan militan tidak mengambil kisah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Lim Guan Eng.



“Pada hari sama PM tiba di Sabah, pengganas pun melancarkan serangan. Apa mesejnya?



“Mereka langsung tidak kisah, menghina dan tidak hormat padanya.



“Ini seperti baling kasut pada Najib,” kata ketua menteri Pulau Pinang itu.



Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas menghadiri majlis memperingati kematian lima tahun Teoh Beng Hock di tanah perkuburan di Semenyih, Selangor hari ini.



Lim berkata, jika kerajaan tidak dapat menjamin keselamatan dan polis juga tidak dapat mempertahankan diri sendiri, bagaimana rakyat umum akan dilindungi.



Kejadian tembak-menembak maut dilaporkan di Semporna semalam, tatkala Najib di Kota Kinabalu melawat negeri itu.



Menurut sumber di Sabah pagi ini, seorang anggota polis marin dilaporkan terbunuh dan seorang lagi dipercayai diculik.



Lapan lelaki bersenjata dan berpakaian tentera, dipercayai dari Filipina dilaporkan mendarat di Pulau Mabul, di perairan Semporna kira-kira jam 11.30 malam semalam. Malaysiakini


'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM' adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "'Insiden Semporna ibarat kasut dibaling pada PM'"

Post a Comment