Friday, July 18, 2014

PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh

PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh



18 Jul 2014


Perdana Menteri Datuk Seri Najib berkata, Malaysia menggesa pihak yang bertanggungjawab dibawa ke muka pengadilan sekiranya benar pesawat MH17 ditembak jatuh.



"Jika didapati ia benar-benar ditembak jatuh, kita menggesa agar pihak bertanggungjawab dibawa ke muka pengadilan", katanya dalam sidang media pagi ini.



Katanya, pihak kerajaan Ukraine percaya bahawa pesawat itu ditembak jatuh, tetapi perkara itu masih belum dapat disahkan.



Beliau juga menggesa agar satu “koridor kemanusiaan” ditubuhkan di kawasan bencana bagi membolehkan siasatan dijalankan.



“Siasatan tidak boleh dihalang dalam apa jua cara. Kita mesti mendapat akses sepenuhnya ke kawasan pesawat terhempas dan tiada siapa boleh campur tangan atau mengalihkan apa-apa serpihan, termasuk kotak hitam,” katanya. Malaysiakini


PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "PM: Bawa ke muka pengadilan jika MH17 ditembak jatuh"

Post a Comment