Friday, June 13, 2014

PANGGILAN HANGIT HUKUMNYA HARAM

Kata Kunci Ayat Sebaris mengenai PANGGILAN HANGIT HUKUMNYA HARAM di Sesawang Belohog. Perihal Agama dan Hukum.






Dalam kita dok bergelak bila dengar panggilan hangit kat hotfm tanpa kita sedar kadang2 orang tu termalu dengan prank yang orang lain kenakan pada dia tanpa kerelaan dia untuk tontonan & pendengaran umum. Sebab yang kena tu orang.. yang dengar & rasa lawak tu kita, so kita rasa benda tu small matter. Takde apa yang memalukan & mengaibkan pun.



Tu kita... pada orang yang terkena belum tentu dia pun rasa lawak, betul tak?? Tak semua orang suka di ketawakan. Mungkin lawak bagi kita aib bagi dia ye dak?? Bila terbaca status dari Dr Maza kat Fb page beliau.. baru aku terfikir pasal ni. Macam panggilan hangit cikgu Izzuddin tu. Aku dengar pun gelak berdekah2.. Tapi cikgu Izzuddin pasti rasa malu yang teramat sampai dia tak benarkan lagi clip tu di sebarkan.




Sumber Fb Dr Maza



Rasanya pihak hotfm kena kaji semula la segmen tu. Sebab makin lama rasanya prank dorang tu makin melampau. So tak relevan sangat nak teruskan.. atau cuba cari solution lain untuk buat segmen tu tak melampau sangat memalukan orang.



Moral of panggilan hangit story.. Buat lawak berpada pada.. Jangan dari lawak jadi bala. Sebab tak semua lawak berakhir dengan gelak. Penerimaan orang jugak tak sama.. tak nafikan ada yang ok rasa perkara tu small matter sekadar menceriakan keadaan tapi tak semua rasa benda tu benda remeh. Yelah.. nama pun manusia kan?? Renung2 kan.. selamat berfikir. Salam Jumaat.



. Belohoknya!

Credit kepada penulis asal: PANGGILAN HANGIT HUKUMNYA HARAM.

Share this

0 Comment to "PANGGILAN HANGIT HUKUMNYA HARAM"

Post a Comment