Monday, September 8, 2014

Aktivis ditahan semula, bakal didakwa

Aktivis ditahan semula, bakal didakwa adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Aktivis ditahan semula, bakal didakwa sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Aktivis ditahan semula, bakal didakwa ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Aktivis ditahan semula, bakal didakwa



8 Sep 2014





Aktivis yang baru dilepaskan daripada ikat jamin hari ini kerana menghasut, ditahan semula oleh polis bawah Akta Hasutan kerana didakwa menghina Sultan Selangor.



Ali Abd Jalil ditahan berikutan tulisan di laman Facebooknya yang didakwa menghina Sultan Selangor berikutan kemelut di negeri itu.



Siswa institut pengajian tinggi swasta itu didakwa kerana melakukan kesalahan menerbitkan penerbitan yang menghasut bawah Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948.



Menurut peguamnya, Michelle Yesudas, Ali kini dibawa ke Shah Alam dan dijangka dihadap ke Mahkamah Sesyen Shah Alam itu petang ini. Malaysiakini


Aktivis ditahan semula, bakal didakwa adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

0 Comment to "Aktivis ditahan semula, bakal didakwa"

Post a Comment