Thursday, July 3, 2014

Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman

Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman adalah entri ulangsiar dari sesawang Indah. Belohog Kata Kunci Ayat Sebaris berkongsi informasi terkini, maklumat semasa dan coretan umum untuk blog reader di Malaysia. Semoga Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman sama ada tersurat atau tersirat dapat memberi nilai-nilai yang menjadikan kehidupan lebih baik dari sebelummnya. Sekiranya perlu, boleh kongsikan/sebarkan entri Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman ini di laman sosial. Wallahu'alam bissawab.


Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman








3/7/14



Apakah perasaan anda sebagai pegawai polis apabila pesalah trafik menandatangani surat saman yang diserahkan kepadanya dengan nama "pukimak"? Bayangkan tahap kesabaran yang perlu ada dalam diri anda untuk menghadapi sikap kurang ajar pesalah trafik seperti ini.





Namun, itulah yang dihadapi oleh pegawai polis yang menyaman seorang pengguna jalan raya yang melanggar lampu merah di persimpangan lampu isyarat. Berdasarkan butiran surat saman, kesalahan tersebut berlaku di Jalan Batu Feringgi pada 2 Julai yang lalu.





Mungkin berang dikenakan saman, pengguna jalan raya dengan nama keluarga Lim itu menandatangi surat saman yang diserahkan kepadanya menggunakan nama "pukimak".





Tindakan pesalah trafik ini amat kurang ajar dan mencabar kesabaran anggota polis yang menjalankan tugas. Biarpun berhadapan dengan pesalah trafik yang bersikap begini, kita yakin anggota polis di negara ini sentiasa bersikap waras dan profesional.

DCM




Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman adalah Entri ulangsiar dari sesawang indah. Credit dan Penghargaan kepada Indah iaitu penulis/pemilik asalnya. All due respect dan Trimas kerana menghargai laman Sesawang Belohog.

Share this

Rain Above Love Under Luna. Where there is love there is life and yes im in love with you.

0 Comment to "Pesalah Trafik Sain 'mencarut' pada Surat Saman"

Post a Comment